Pelarian


Sabtu pg..
aku packing baju-baju
masuk dalam beg balik kg..
Plan nak kuar pg..
tp agak tengahari jugakla baru gerak..
Aku 3 beranak bergegas ke rumah mak..

Kenapa?
Dah macam pelarian pun ade nih..
Mak terkujat tgk abg duk usung beg..
silap2 dia pk kitorang laki-bini gado..
then abg balik umah mak..

Saspen jekkan..
hehe takde papela..

Yg sebenarnye..
Mesin basuh uma aku rosak..
tak taula ape rosaknye..
ngam2 dah setaun lak tuh..
yer baru setahun dah wat hal..
atleast buatla hal sblum setaun
buleh aku tukar terus..
coz guarantee setahun jek..

Mintak orang tu repair..
tp tak datang2..
aku dah hangin..
Sabtu pg tu aku call..
dia leh kata
“saya ade sikit lupa..”
adoyaiii…
kang aku lempang.. lupe terus kang
(ceh dah melarat lak virus lempang)
ekceli aku tak marahpun kat dia..
aku mmg tak reti marah..
aku pn tak kuasa nak jerit2..
dia pandai2 pk lakn.. sbb aku customer..
aku suh dia datang pg ni gak..

Lupa lak nak cite pasal beg..
yg abg berbondong2 bawak beg tu bukan ape..
nak tumpang basuh baju kat umah mak la..
aku packing baju2 abg je..
especially baju keje..
sebab dia pakai uniform, pastu banyak jeans..
tak laratla aku nak sental..
Baju aku ngan Qis aku bulehla sental sendiri..

Tiba umah mak..
Mesin basuh lak manual..
adeh!
aku dari kecik guna auto jek beb..
so aku agak jakunla..
kesian akukan.. huhuh budus pn yer.
pengakuan ikhlas ni okay…

Setel basuh baju..
packing masuk beg balik..
smpai umah trus sidai..

Sementelah aku kuar tengahari tu
upenye derang datang amik mesin..
seb nenek aku ade kat umah..

Hari panas terik..
lega rase mesti cepat kain kering..
bukan ape ari sebelum tu ujan lebat..
kusangka panas hingga ke petang rupenye…
tak dan stengah jam..
buleh ujan???
aduuuuiii lagik..

Err gambo beg tu bukan gambo sebenar..
Gambo hiasan aku amik dr flickr
ekceli begnye pun tak byk camtu..
satu beg jek.. hehehe

About ummiabbiqisadhwa

aku.. ummi kepada sepasang cahayamata qis & adhwa. Berangan nak duduk rumah tapi belum cukup kaya untuk itu.
This entry was posted in .: AbbiQis :., .: Apa yg lucu sangat tu? :.. Bookmark the permalink.

7 Responses to Pelarian

  1. neezareef says:

    saje la tu buh gambo gempaq…

  2. lie_nurulz says:

    hehe..ingatkn lari rumah td..beg berbukut2 haa..hikss..memang naya kalo mesin basuh rosak kan..kalo nurul xkoser nak basuh tgn..cian akak..mujur xlama nak nunggu baiknya..:)

  3. atty's says:

    tu ler kalo w/machine rosak..leh jadik penin kita nie..

  4. ct rahani says:

    klu sy pun mmg x rajin nk menyental.. hehehe..seb baik umah mil akak dekat jer.. leh tmpang basuh..

  5. Yan says:

    kak neeza.. abeh.. aku lupe nak snap gambo beg.. aku curik gambo beg org len.. hehehehnurul.. lari dr umah?? hahahahakty.. saya seminggu takde mesin basuh.. tension!! ape taknye tgk baju menambun tak berbasuh..ct.. tula akakpun lambat pickup.. x terpk nak tumpang basuh sane.. klu tak.. awal2 lg akak dah p anto..

  6. babynmama says:

    memang pusing habish la kalau mesin basuh buat hal..pernah terase mase bujang2 dulu. Bujang2 pun kalut apetah lagi bile dah berkeluarga kan…Saye mengerti perasaan itu…he22!!

  7. Yan says:

    ekekekkek…terharu kerana ade yg mengerti.. hehe

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s