majlis yg lalu

Aku lambat sket updet pasal pertunangan adik ipar aku aritu..
Aku rase nilah festime aku datang majlis..
selalunye.. kite tunggu pihak lelaki datangkan?
kalau janji kul 2.. kadang kul 3 baru smpai..
macam kes ms aku bertunang dulula..
macam2 hal jdk kat rombongan abg..
dahla jauh derang travel..
dr Pontian tuju ke Mersing..
4 jam kot perjalanan..
Boleh lak dh nak masuk Mersing tu kete abg buat hal..
jam2 tula dia nak pancit..
ish ish sape yg nerves ni?
abg ke kete?? heheheh
eh ape kes lak cite aku bertunang kuar plak ni
lain plak cite adik ipar aku ni..
janji kul 2..
tp rombongan laki smpai 5 minit lg nak pukul 1
makanya..
derang kenala tunggu jiran miran terdekat ni datang..
tp takla tunggu lame.. dlm 130 gitu dah mula dah majlis..
Tgk2 belah pempuan takde wakil..
tak pasal2 abg yg tak tau ape2 kene jadi wakil..
serius mmg kami laki bini tak tau pape pasal majlis ni
mak tepon 2mgu sblm majlis..
takde angin takde ribut..
tetibe kata ita nak bertunang..
siapa bakal tunang si itapn kami tak kenal
Kelakar pulak bile tau abg jd bidan terjun..
mulanya dia tak nak..
tp sebab dia ‘abang’.. 
mau tak mau dia buat jugak..
dan olekerana dia tak tau pape..
dia men setuju jek ape yg pihak lelaki cakap..
mujur jugak dia setuju..
sekali dia kata ‘saya tak setuju!!!’??
tak ke menggelabah satu umah??
nilah sisipan gambo ms majlis..
tak byk yg aku snap pn..
Ni plak gambo budak nakal (Qis)
Sebelah dia tu Huda, anak jiran mak

About ummiabbiqisadhwa

aku.. ummi kepada sepasang cahayamata qis & adhwa. Berangan nak duduk rumah tapi belum cukup kaya untuk itu.
This entry was posted in .: Memori :., .: My dearest Qistina :., .: Pertalian :.. Bookmark the permalink.

12 Responses to majlis yg lalu

  1. syanis says:

    hurm,,,, ain ms bertunang… ok ja lncar… tang nak kawen lak… hehehehhehe

  2. Cikpid says:

    hahahha..sempoi..jadi tukang cakap secara bidan terjun..seb baik org tu x bagi pantun ke ape..kalo tak nahas gak abg ko nk jwp ni

  3. Yan says:

    ain.. awatnye tang kawin tu??cikpid.. pakcik2 ramai tp sorangpun tak nak jd wakil.. orang ni pass orang tu.. orang tu pass orang nu plak.. last2 kene kat abg aku..pantun?? aku dh lame tak dengar orang berpantun time antar tanda..

  4. CuTeMiUt78 says:

    he..heh..heh.. sib baik ada yg blh jd bidang terjun.. klu tak lagi haru dibuatnya.. uishh. camne perjanjian tu.,.belah laki ni memang tak sabar gamaknya.. janji kul 2 dtg kul 1 gitu…😀

  5. lie_nurulz says:

    mujur ada bidan terjun..hehenurul dulu kononnya merisik,alih2 skali ngan brtunang terus..camne tu??mmg xsabau je rupenya..huhu

  6. ~ Lady ell ~ says:

    wah…gelojoh sgt pihak lelaki tu..tk sabar2 nk brtunang..kemain awal lg dia sampai.. ihiks

  7. atty's says:

    cantek hantaran kaler pink..ngn bakal pengantin kaler biru..gambo ko mana yan..

  8. syareena says:

    xpe awal. baguih2

  9. Fauzieah says:

    tak sabo2 tul la bakal pengantin tuh..haha..takpe..biar awal jgn lambat..aku lak fes time nak jumpe bakal mertua..mula2 kata nak datang kenal2 jek..tup2 datang merisik..huhu..

  10. kakyong says:

    salam Yan,heheh.. lebih elok dtg awal, drp dok tertunggu.. mcm mak sedara kakyong (muda dr kakyong), rumah bakal mertua ade le dlm 1 km jer drp rumah nyer.. janji lepas zohor.. pkl 3 baru sampai.. bercinta menunggu..

  11. Yan says:

    kak rina.. katanye drebar yg awal nak bertolak.. ermm drebar excitedkah?? tp drebar tu bukan si tunangnye eh.. pakcik dia sendiri yg bebenornyenurul.. mcam2 kes kan..ell.. biasakla.. orang kata siapa cepat dia dapat.. uhuhukty.. alaa kty.. sapela nak mik gambo sy nih.. sy jek yg mik gambo orang..ciksya.. huhu dah selamatpn kan..kak chome.. kire dia trus bw cincin risik ke?kakyong… haikk.. 1 km pn berejam baru smpai?? pelikss..

  12. ct rahani says:

    seb baik abg akak snggup jd bidan terjun.. kan ke akak ckp dia pemalu.. hehehe..

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s