Last day

Dah 2 bulan nenek aku duk ngan aku..
bukan menetap terus..
selalunye sebulan jek..
then dia mintak nak balik kg..
tp kalini terlame plak..
dek kerana masalah nak menghantar..
abg tak pat antar
coz kete kami tak leh jalan jauh..
nak mintak adik antar..
dia dah 3 mgu weekend keje..
so arini (ahad-31/05/09) la baru konfem antar nenek aku balik..
huhu..
tp nipun mintak adik ipar aku yg antar..
kete abg tu tersenggok2..
tension tul aku..
asal ajak jalan jek..
abg mesti bagi alasan kete dia dah teruk..
uwaaaaaa aku baru igt nak p KL bulan depan..
sedey jugakler aku sebab nenek aku dah balik..
Qispun dah mula rapat ngan dia..
padahal awal2 dulu..
nak dekatpun takut.. senyum2 jek..
Nak mintak dia duk terus ngan aku
mmg takkan nak punyela..
bukan ape.. dia duk kg tu sorang..
kesian kan..
kt kg pun dah tak berorang..
tak cam dulu meriah..
Ape2pun esok kami balik kg..
yeahhhhhhhhhhhhhh!!
tapi takleh berjimba2 la..
coz balik ari plus nek kete orang huhu..

About ummiabbiqisadhwa

aku.. ummi kepada sepasang cahayamata qis & adhwa. Berangan nak duduk rumah tapi belum cukup kaya untuk itu.
This entry was posted in .: AbbiQis :., .: aku punye hal :., .: Pertalian :.. Bookmark the permalink.

12 Responses to Last day

  1. syareena says:

    teringat sya arwah uwan… ghindu pulak

  2. Precious says:

    Orang tua gitur ler … tak nak tinggalkan umah die tuh! Puas pujuk tak mo duk ngan kiter …

  3. reen says:

    kena beli baru tu…he..biasa r orng tua ek…nt lama skit..ingn umh la..aym itik x de sape bg mkn la…tu la…ni la…idup kt kg lg selesa bg mereka…

  4. fauzi-maya says:

    betul tuh.. org tua mmg takleh dok umah org lame2.. die nak umah sendirik kat kg jugak kan?

  5. teringat plak pade nenekku.die teringin sangt nk datang umah weols kt sini.after weols tunaikan wish die,tak sampai 2 minggu after that,die kembali ke rahmatullah. sempat jugak weols tunaikan permintaan die.sedeynyee..

  6. yOkOyOpOyO says:

    jangan kata nenek tak leh tinggal umah, mak sendiri pun dah tak betah dok umah anak lelame. — saya dah tak de opah.. huhu cedey plak kalau diingat-ingatkan

  7. [-suziey-] says:

    besela..bdk2 ni dh lama2 hari2 tgk rapat la dia..heheh…

  8. Yan says:

    ciksya.. yeke?? kitepun tgl ni jekla yg kite ade.. coz mak pergi duluprecious.. dia selesa kat umah dia jugak..reen.. masalahnye nenek yan tu dah tak bela pape kat kg.. pokok pun dah byk tebang..fauzi-maya… betul2..Haslynda.. kesahnyer.. mujur dia sempat merasakan? klu tak mesti ralat..shaza – ermm tak selesa la tuh sebab ade menantu sekali kt umah tu huhu. orang kata.. rase tak sedap gitu..suziey.. a’ah cam qis ni sbnarnye susah nak kat orang.. tp bile dah rapat tu.. susahla nak renggang..

  9. Ada Ayrissa says:

    😦 rindunya kat nenek kitaaa….moga dia aman di sana…aminn

  10. kakyong says:

    Yan,kereta hubby kakyong pun sama gak.. tak leh jln jauh… memandang SIL (adik-beradik suami seme ade keta sorg satu..) so bila nak jalan jauh tu, en ayah pun try la pau'.. kalo ade rezeki tu, ade lah.. selalunya dapat.. sbb SIL yg dok KL tak bawa keta.. & hubby dia plak di Penang ade keta sendiri…

  11. Yan says:

    Ada Ayrissa.. Amin..kakyong.. hubby kite nak pinjam kete adik badik bukannye tak nak… klu buleh tu mmg nak jugak.. tp masalahnye seme manual.. dia plak dah lame tak bawa kete manual.. ade sekali bawa kete adik.. termati2.. kelakar jek.. tu dia serik tu

  12. ct rahani says:

    org tua mmg camtu kak.. x rasi duk kt bandar lama2..

Tinggalkan Jawapan

