kejutan di malam hari

shian dia…
aritu dia demam..
dua hari..
tp panasnye kuat time malam jek..
ni tengah melepek kat dada abbi..
time ni dia dah baik sket demamnye..
so masih lincahla kesana kemari..
mase ni baru balik dr umah mak..
yele nak jemput anak terchentaku ini..
tp malam tu aku sakit pale..
kesinambungan dari malam sebelumnye aku tak lena coz qis demam..
so dlm pada tidokan dia tuh..
akupun terlelap sekalik..
tak tau dah berapa lame aku tido
tetibe aku dengar orang bagi salam berkali2..
suara pempuan
cam ramai..
aku bingkas bangun..
cam sore adik2 ipar aku jek..
abgpun berebut ke pintu
“eh ct.. ngan akak dia..”
aku cam blur..
nape datang tak bitau?
nape derang buru2 masuk umah aku nih?
gate tak kunci ke
tak sempat aku nak perkemas diri..
sebab derang dah serbu masuk..
kecoh la kejap time tu
dengan muka aku terpisat2 baru bangun dr tido..
pastu derang cakap..
pintu gate kitorang terbuka lebar..
cam nak pelawa pencuri masuk jek..
aku pandang abg..
abg konfius..
dia sendiri tak igt dia kunci gate ke tak.. bole gitu?
ofkosla tak.. pasal diorang ni senang jek masuk umah..
Ya Allah..
tak pasal2 kang kete ilang..
yela dah pintu gate lebar2 dibukanye..
hmmm..
kesahnye derang datang ni ade 2 sebab..
ct bw adik ngan akak dia ni pasal..
1. adiknye tu pandai jahit baju – aku lak dah janji kata nak antar baju ngan dia.. sayangnye kain tuk abg ngan qis aku tak beli lg.. so nak tak nak aku antar aku punye jela.. qis ngan abbi bli siap aje yer..
2. pasal akaknye tu berkobar2 nak jual produk dia kat aku.. kopi arabica katanya.. aku ni sbnarnye tak smpai ati tgk kawan2 bisnes aku tak support.. so aku beli jekla.. lgpun tuk kesihatan katanye.. tingat yg aku ni selalu sakit pale.. so aku tryla.. lgpun tak mahal kan.. satu pack ni baru RM25.. ade 20 bungkus kt dalam..
klu korang pasan kat pack ni ade tulis susu kambing..
seumur idup.. aku tak penah beb minum susu kambing
jgnkan susu kambing…
susu besepun aku tergeliat2 nak menelannya..
susu f & n bulehla aku minum hahahah
katanye kopi ni lebey kurang khasiatnye same ngan susu alpha lipid..
pastu kopi ni juga mengenyangkan..
so sape2 yg nak berdiet tu boleh la terai..
kire2 aku minum kul 10pg tuh..
aku leh tahan.. dan tak rase lapar smpai kul 4 petang..
so bagusla tuk aku yg nak menten sarapan jek.. tanpa amik lunch.. (smpai bilakah??)
ct ckap… kalau weekend dia berniaga.. berdiri.. so penat dan kaki sakit
tp sejak minum kopi ni dia rase segar..
plus sengal2 atau sakit2 kaki tu pun takde..
aku ni selalu gak lenguh kaki..
pasal dah gemok.. so kaki aku cepat lenguh/sengal kalau diri lame kadang duduk lamepun lenguh weii..
so tu pasal aku nak try susu nih…
pasal leh ilang migrain tu.. aku tak pasti lagik..
aku mmg buleh kata kerap skit pale..
pagi tu aku ngantuk..
coz masuk 2 malam tak lena tido kerana qis..
ditimpa2 lak ngan keje yg bikin pecah pale..
so aku tryla minum kopi nih…
a few seconds pas aku minum.. mmg segar burgar..
tp tak lamela… 3-4jam pastu..
agak2 lepas kul 2 tu aku sakit pale balik..
mungkin gak pasal aku tak minum abes..
yela tak mampu aku nak menelan susu kambing yg agak berbau tu
so aku kongsi duala ngan member hahahaha..
tp serius ah pas minum..
aku buka mulut jek dah terbau2 kambing hahahah
Aku nak sehat..
tak mo sakit tu sakit ni..
kuruspun nak jugak..
tapi aku tak sanggup nak minum kopi yg berbau kambing nih… uwaaaaa…
tp ape2pun aku kene gagah..
raya dah dekat… (eh raya plak.. pose ler)
hah pembetulan.. pose dah dekat
pastu raya..
takkan aku nak menten berat 61/62kg nih kot ms raya nanti..
aku ni dahla pendek (145cm).. lebar plak tu (32cm ikut ukuran pinggang jeans aku)
dah macam tempayan dah ropenyer..
ohya pasal bisnes member aku nih
klu korang berminat nak beli..
bole bitau aku
aku tolong kawan je ni beb..
dia ni pun terpaksa bisnes sejak sebulan nih..
coz laki dia dah berbulan2 (rase aku lebey 5-6 bulan) tak keje..
pasal kes chikugunyah la
demamnye berbalik2..

About ummiabbiqisadhwa

aku.. ummi kepada sepasang cahayamata qis & adhwa. Berangan nak duduk rumah tapi belum cukup kaya untuk itu.
This entry was posted in .: aku punye hal :., .: Frenz :., .: My dearest Qistina :.. Bookmark the permalink.

7 Responses to kejutan di malam hari

  1. CuTeMiUt78 says:

    oh.. gitu ke.. dik kopi tu memang ada bau2 ala2 kambing.. mmmbbeeek…tapi kan klu ko nak yg tak berbau kambing.. yg blh menghilangkan magraine ko. yg blh membuat ko ramping… dan segalanya la.. ko blh cuba produk CNI.. lagi cepat kesannya.. klu berminat.. roger2 akak k

  2. kak, susu alpha lipid tu rasanya lebih bagus utk migrain……husband mama, dulu pantang makan lewat sikit…migrain and gastrik akan menyerang sekaligus…tp sejak minum alpha lipid, hilang alhamdulillah….akak try lah gogle, rata2 kata it's a good product. kalau akak nak try, husband mama mmg jual….akak tgklah kalau akak blh dpt murah kat mana2…kalau nak tau harga husband mama bagi, email mama kayshireen@miti.gov.mylgpun susu alpha lipid tak rasa sgt susu nya pun…..

  3. Ada Ayrissa says:

    hehehhe…susu2 ni mmg liat sket nak minum..:D

  4. Precious says:

    Ramai sangat orang demam semenjak dua menjak ni yer. Jaga diri n anak2 baik2.

  5. Yan says:

    kak rina… hahahah kite tau CNI.. ayah kitepun join.. dan kite igt lagk ade satu gambo tu ayah kite bergambo ngan ayah akak dlm majlis CNI dulu.. tetibe terbayang2 lak gambar tuhmama safiyyah.. akak ade susu alpha lipid tu.. dah beli ngan member RM150.. tp duk terperap lg kat dapur.. tak taula… sanagat susah nak minum susuler..Ada Ayrissa.. sameler kiteprecious.. ya lar sis.. tp seb qis demam kejap jek..

  6. mamamiera says:

    hishh.. xbaik ckp diri sndri cam tempayan.. klako la k0 ni.. lebih kurang zai jek tggi yan.. zai 150cm berat 45kg sepatutnye 40kg..zai p0n tgh nk berdiet gak.. pakai kebaye sume dah xbleh katup butang..hmm mmg patut yan p0n kena diet..dah xseimbang ngan ketinggian.. hope berjaye menguruskan badan key..

  7. asmieyra says:

    kiter alergik nagn bau kambing.macmner nak minum..huuhuu..kalo takde bau ok sikit

Tinggalkan Jawapan

