Yang Ku Rindu

Sejak 2 menjak ni aku asik teringatkan seseorang..
dah lame tak dengar kabar dia..
ape cerita dia kat sane
aku tak dapat hubungi dia
sebab no. fon dia kat dalam hp lame aku
hp tukan dah jahanam..
No. hp dia dulu aku penah hafal..
tp masalahnye skang..
aku rase no. tu dah tak valid
coz sejak duk indon ni dia dah tukar no. lain
panjang no.nyer..
Rindu juga tau bile dah lame tak berhubungan..
aku kenal dia dari Form 4
kami satu dom, satu kelas, satu grup..
pastu same2 masuk uitm segamat tp lain2 kolej
same2 gak further degree kat uitm yg same..
tamat degree..
ekceli dia grad dulu
aku extend coz paper teori akaun aku & auditla sangkut..
tp sebaik aku grad..
kami same2 cari keje kat KL..
same2 duk menyewa kat kg baru (uma flat)
same2 p interview kat beberapa company (yg kebanyakannye menipu)
same2 gak p menjual puppet kat ampang park.. (bodo giler time ni)
hahaha..
dia gak yg meneman aku p ujibakat one of the realiti show..
last2 dia dapat keje kat K4 subang jaya (eh ade ke?)
dan aku lak join audit firm.. pdhal tak minat audit tu..
jgn memilih keje ok..
Dia yg aku maksudkan tu ialah Jana
atau name betulnya Ruzana @ Zainatul Akmar Bt Hj Ramli
Time ni kami kat Air Terjun Gunung Berlumut (Kluang, Johor) ke pe ntah namenye
Duk tunggu majlis kul 2 coz salah sorang kawan kitorang ‘Katit’ nak bertunang.

Ni kami kat Negeri Sembilan, rasenye kole pilah
ni dalam mase summer class..
cuti sem tapi kami amik kelas..
time ni bukan saje nak cuti2 mesia p kole pilah tu
tapi kami ade agenda.. nak mencarik boifren aku hahahah..
dan time ni gak kami break. Alhamdulillah..
Ni kat surau kolej kitorang. KoleJ Intan (Uitm Segamat)
Ni mase Convocation day.
Mase Diploma.
Time Degree, jana grad dulu.. huhuu
dan inilah kali terakhir aku jumpe mak jana..
Mak Jana meninggal pada 1 April 2002
3 Bulan lepas tu mak aku pula menyusul..
Dan ini pula kami bergambar dalam bilik aku kat kolej Intan jugakla rasenye..
Jana kawin agak awal..
awal bagi kami yg baru grad la..
coz antara kawan2 belajar..
selepas Katit..
Janala yg kawin dulu..
Dlm grup kami
Lepas Jana kawin, lepas tu aku lak sampai seru
then kak rahmah, last sekali ilya..
tp buat mase ni cume aku sorang saje yg dah dikurniakan cahaya mata
yang lain2 masih lg mencuba..
Dari kiri kak rahmah, Jana, Ilya (pakai spek) dan aku.
Kalau tengok gambar2 ni aku jadi sebel..
sebab ape..
sebab aku kurus time ni..
uwaaaa menci..
Jana.. harap2 Jana dapatla aura kita ni
Mesejla kite ekk..
kak rahmahpun same.. contact yan tau..
kite tak tau cemane nak hubungi korang..
rindu kat korang..

About ummiabbiqisadhwa

aku.. ummi kepada sepasang cahayamata qis & adhwa. Berangan nak duduk rumah tapi belum cukup kaya untuk itu.
This entry was posted in .: Frenz :., .: Memori :.. Bookmark the permalink.

12 Responses to Yang Ku Rindu

  1. zh-ena says:

    try la carik kat facebook ker..myspace ker..maner la tau terjumpa blk kawan2 lama nie

  2. Ummi Hanie says:

    aah btol tu kak yan..try carik kat laman2 social networking tuh..Hanie pown windu gak kengkawan lamer espeselly kawan baek ..tp smenjak dah kawen2 ni hbgn tu xmcm dulu lg dah..kekdang kite jer beriya2 nk contact tp depa xbrape berat nk contact kiter blk..sdey gak..

  3. Yan says:

    diorang takde internet.. agak buta it kengkawan ku itu.. hahah…so tak dapatla carik derang thru facebook ke frenster ke…

  4. Farah says:

    bile mengimbau kenangan2 lama ni..syahdu je ek..

  5. MAMASYAZA says:

    samala ngan akak…teringat kawan2 lama masa kat manjung dulu….lin, noor, along ara, angah shashu, kak adik……rindunyeeeeee

  6. asmieyra says:

    seday baca intihan hati mu sis..kite pon ank buat jejak aksih nagn memeber2 lama,los contact dah

  7. CuTeMiUt78 says:

    oh.. mengimbau kenangan silam ya dik..

  8. niza says:

    aku masih kenal jana…katit pun aku ingt…katit keje kat felisa kan??jana gi indon ikut hubby dia ke??

  9. Precious says:

    Alaa .. cian lah pulak. Kita paham orang rindu sebab kita pun kadang2 rindu kawan2 kita gakkkk … Lama nar tak jumpa!! Hu huuu ..

  10. Yan says:

    Farah… sesekali terimbau mmg rindu syahdukak su.. owh study manjung dulu yeasmieyra.. akak kengkawan ms kat u mmg susah nak dihubungi.. beza ngan kawan sekolah.. still close.. dan selalu wat reunion wlupun tkleh kumpul satu sekolah..kak rina.. gitula kak.. heheniza.. hehe bagusla ko kenal depa lg.. a'ah katit keje kat felisa kluang.. acct exec x silap.. eh ko pasan tak tahun lepas.. iklan felisa muka katit yg kuar.. hahah yerp.. jana ikut husband dia.. sejak kawin jd housewive ler minah tuh.. ntah cemane rupe dia skang.. kurus ke lebar ke..precious.. ui klu sis mesti lagik lame ye tak?? ade yg masih keep in touch?

  11. MAMADANISH78 says:

    alahai…bila tgk pic2 lama..mmg ada salah sorang kawan kita yg terus je kita rindu…uuuhuhuu

  12. Kak,klu tgk gmbr lama2 ni buat kita flsh bck balik knagan dlu2…kdg2 bila dh dgn kawn2 ni byk cerita yg dikongsi,ada happy ada sedih..eem part gaduh2 pn ada..heheAda kpntgn juga social network ni kan kak..

Tinggalkan Jawapan

