Doa mencari barang ilang

Ya Allah sekiranya benar aku orang yg teraniaya.. Berikanlah semua rezeki milikku yg tertangguh Berikan kepadaku dalam masa yang terdekat ini secepatnya dengan banyaknya. Amin...”
Doa ni member aku yg bagi..
dia suh amalkan..
Tapi kalau boleh aku sebenarnye nak bacaan dalam bahasa Arab
sebab bile translate jadi melayu cam tak sedap na bunyi..
cam tamak pun ader..
klu ade sape2 yg tau pasal doa ni..
bitau ekk..
Akupun tak tau dari mane dia dapat doa nih..
petikan surah ke ape ke..
cume dia cakap…
klu ilang barang ke Insya Allah buleh dapat balik..
atau kalau orang ade utang kite… Insya allah buleh dapat balik..
camtula pesan dia kat aku..
Nak di jadikan cerita..
kawan aku ni (yg bagi doa ni la)
ade kawan pinjam duit dia berbelas ribu jugakla pasal nak setel kes mahkamah..
budak tu dah menang kes.. tp dia tak bayar balikpun kat member aku nih..
so member aku ni tuntutla balik kan..
tp duit tu da hangus wat beli kete..
payahnye jgn cakapla nk dapatkan balik duit..
2-3 tahun gak dia follow up..
klu adepn byarnyer RM100 jek..
dapat RM500 tu dah kire bertuah amat dah..
tup2 lps 2mgu dia bg ayat ni kt aku..
budak tu dtg bayar lumpsum utangnyer..
alhamdulillah..
Korang camne..
penah bagi orang pinjam duit tak??
Aku??
dulu penahla…
bodohkan..
bercinta sangatla time tuh..
bagi pinjam duit kat pakwe..
RM600..
time tu aku tengah belajar.. ade ptptn..
tp smpai ke sudah aku tak dapat balik..
penah aku tuntut ngan dia..
tp dia larikan diri..
geram sangat..
aku antar surat kat mak bapak dia dua kali.
parents dia kata nanti diorang setelkan..
hmmmmmm HARAM… takde kabar berita..

About ummiabbiqisadhwa

aku.. ummi kepada sepasang cahayamata qis & adhwa. Berangan nak duduk rumah tapi belum cukup kaya untuk itu.
This entry was posted in .: aku punye hal :., .: Frenz :., .: Kisah dia dan mereka :.. Bookmark the permalink.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s