Adikku Positif Denggi

Dari minggu lepas lagi Kimy dah demam.
Demam panas kata ayah sampai terpaksa ke hospital
sebab dah beberapa hari beri ubat klinik tak jalan.
Masuk ubat montot kebahla kejap.
Tapi pastu demamnya datang balik.
On & off.

Ahad, ayah pula demam siap menggigil2 badan.

Isnin, ayah sms bitau dia ngan kimy nak ke hospital lg.
Demam masih belum kebah.
Beberapa jam lepas tu,
ayah beritau Kimy saspek Denggi, tp ayah tak ape2..

Selasa, masih ke hospital untuk ujian darah.
Dan ternyata Kimy positif denggi.
tapi tak ditahan wad.

Sampai ke harini Kimy masih perlu berulang alik ke hospital utk amik darah.

Sedih dan kesian aku kat Kimy.
Dah la dia tu kecik lagik.
Harap Kimy cepat2 sembuh.
Walaupun aku jarang jumpa dia
Kurang mesra dengan dia
tapi aku tetap sayang dia
sebab dia tetap darah daging aku.
Adik kandung aku wlupun berlainan ibu.

Aku checkup petang ni
so ini entry autopublish.
Kedai tutup sementara aku ke klinik.

Ayahpun tak dapat cover sebab duk ngantar kimy ke hospital.
Ibu dah seminggu cuti jaga Kimy.

Qis (9 bulan), Kimy (6 bulan) & Ayah
waktu ni qis macam budak lelakikn?

About ummiabbiqisadhwa

aku.. ummi kepada sepasang cahayamata qis & adhwa. Berangan nak duduk rumah tapi belum cukup kaya untuk itu.
This entry was posted in .: Pertalian :.. Bookmark the permalink.

7 Responses to Adikku Positif Denggi

  1. Diamilikku says:

    haah…nampak kimy plak macam baby girl….

  2. Ummi Hanie says:

    comeinyaaa kimy…putih mlepak..kesian kena denggi.moga cpt sembuh

  3. en_me says:

    menyonyott jewww.. ehehe

  4. ct rahani says:

    semoga adik akak cpts embuh.. amin..

  5. MAMASYAZA says:

    semoga kimy cepat sembuh. sekarang ni slalu sgt dengar, bebudak kecik batuk, sesema demam, denggi…risau sgt ngan nyamuk zaman 2010 ni

  6. rynas says:

    ala ciannyer..harap cepat sembuh yer..budak2 kalau sakit tak tahan tgk kesian sangat.

  7. CuTeMiUt78 says:

    alahai kesian dia… dia dah pandai makan kan.. cuba suap kan sup ketam kat dia.. kot la blh baik kan..

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s