@ kedai

This week…
dari isnin aritu sampai ke harini..
aku kat kedai.. dari pg sampai ke tengah malam..
selalunya 5 ari jek..
sabtu ngan ahad.. halfday..
tp this week terpaksa datang full day..
kena cover tempat ayah..
ayah & ibu p kelantan minggu ni..
dijangka sampai rabu depan..

ekceli pemergian ibu-ayah ke kelantan ni ala2 merisik kabarla…
merisik tuk adik aku
bakal adik ipar aku orang kelate weiii…
jauh tuuu…
jangkanya taun ni jugak langsung..
tp agak sadis skitla pasal kenduri kat side aku tak wat.. huhuhu..

Yg lg tak beshnyer… aku kene tinggal..
dah kene tinggal satu hal.. kena jaga kedai plak..sob sob..
ibu tak bagi kitorang pergi..
pasal aku dah sarat..
yg ayah plak nak kitorang cover kedai..
takpela kan..
kitorangpun sbnarnye takde bajet nak berjalan jauh..

Assistant akupn tak dapat datang dua2 harini..
ade kenduri kat kg katanya..

Tengahari ni..
tutup kedai jap..
nak p kenduri umah cutemiut (adik dia kawin)

Skang dah cuti sekolah..
ramailer wat kenduri yer tak?
mesti korangpun banyak terima undangan..
so selamat makan nasi minyak ekk..

About ummiabbiqisadhwa

aku.. ummi kepada sepasang cahayamata qis & adhwa. Berangan nak duduk rumah tapi belum cukup kaya untuk itu.
This entry was posted in .: Frenz :., .: kesah kedaiku :., .: Pertalian :.. Bookmark the permalink.

4 Responses to @ kedai

  1. MAMASYAZA says:

    mmg byk dpt undangan, memula tu mmg best dpt mkn nasi minyak, tp asik mkn aje mula rs mual…hehehe

  2. cheqna says:

    salam tuan umah..=)kalu kat ganu nama je makan nasi minyak tapi sebenarnya yang dihidangkan adalah nasi putih lauk daging gulai dan ayam masak merah..jarang sangat sediakan nasi minyak ni..

  3. Yan says:

    kak su – yan so far baru satu undangan.. klu tgh peknen ni.. yan plg2 suke nasi minyak kak hehehheecheqna – owh yeke.. kat johor ni.. ade rumah2 dia sedia dua2 jenis.. nasi putihpn ade.. nasi minyakpun ade.. bergantung kat tetamu nak makan yg mane..

  4. tun~teja says:

    kalau kat Penang, diorang sediakan nasi kandar satu! eh tak tak, tipu jer..hehehe. sama je mcm tempat-tempat lain. kadang-kadang diorang tambah laksa, mee kuah atau bubur kacang ke bubur pulut hitam ke sebelah petang. kalau yang kenduri bersusun tu, sah dah tak lalu nk mkn nasi, jadi diorang santap juadah sampingan tu la.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s