tercapai sudah idamanku

 a
korang tau tak ape ni???
haaa nila dia benda y aku tingin sangat nk makan aritu..
aku pn tak tau ape namenyer..
aritu nenek aku sebut ‘tembong’ kot..
tah betui tah tidak bunyinyepn aku tak pasti..
alaaa y duk dalam kelapa tula..
biasa klu nak parut kelapa kan kadang2 ade benda ni dalam dia..
hehehehe..
kecik2 dulu kt kg aku ske makan..
pastu da lame giler jugakla aku tak makan sejak duk bandar..
berbelas tahun jugak rasenye..
ni tetibe lak time peknen ni tingin..
seb kedai2 sebelah ni kedai runcit..
bolehla aku mintak..
wahhh gumbira tul rase ati..
bile mamak kedai runcit sebelah jengah sambil hulur benda ni..

About ummiabbiqisadhwa

aku.. ummi kepada sepasang cahayamata qis & adhwa. Berangan nak duduk rumah tapi belum cukup kaya untuk itu.
This entry was posted in .: aku punye hal :., .: yummy yummy :.. Bookmark the permalink.

10 Responses to tercapai sudah idamanku

  1. anin says:

    heeee… suke ek.. selamat menjamu selera

  2. Farah says:

    hehe lama dah tak makan bende ni…dulu kecik2 kalau atok kopek kelapa saya tunggu tembong ni.

  3. Yan says:

    anin… huhuu dah lame selamat dah..farah.. hahh tembong eh name dia.. betul la kan.. hehehe

  4. ~ eila'z ~ says:

    yan ~ rasa cam tombong la nama dier…. hehehe…. x kisah la kan…yg penting ngidam tu dah dpt kan….

  5. aten10 says:

    kami kat cni pangil kumboi nyok… mmg sedap… kecik2 selalu la makan sbb masa tu mak masih larat nak belah nyok…

  6. alorr…mengimbas zaman kanak2….dulu2 mak ada mesin parut sendiri…skrg dah rosak….dulu parut sendiri,tu yg soke mkn benda ni….

  7. Diamilikku says:

    dulu pun saya suka makan…tapi betullah duk bandar mana nak ada lagi dah semua nih….dulu makan pun masa balik kampung abah kat penang…bila dah makin besar makin jarang balik..mujur kawin ngan org tganu (org kampung)..so mesin kelapa pun sendiri kat rumah..so dapat la jumpa balik.hehhehe

  8. tun~teja says:

    Yan, kalau area utara kitorang panggil umbut kelapa. manis masam2 rasa dia.

  9. CuTeMiUt78 says:

    aahhaakkss.. dik untungkan jd org peknen ni.. idam apa je.. insyallah dpt

  10. Yan says:

    eila – dah lame tak makan.. dah lame tak sebut.. tu yg cam janggal je bunyi nak sebutaten – kumboi nyok? cam koboi pn ade ekknurulhudaresad – owhh ada mesin parut yer.. nenek yan pakai parut kelapa yg cam kuda2 tu jek heheediamilikku.. tu yg bagus kacukan bandar dan kg.. same2 merase..tun teja.. uikkk umbut??? bukan umbut kelapa tu yg kat luar kelapa ke.. yg panjang tu.. tu pn sedap tu rangup2kak rina.. dpt tu insya Allah.. cepat ngan lambat jek tak tau..

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s