Jawapan Kuiz & Pemenangnya!

Soalan 1 :Bilakah Tarikh Ulangtahun Perkahwinan aku?
(reference kat blog ni jugak-frontpage)

Jawapan : 1 July 2007

Soalan 2 :Sebutkan nombor faveret aku & juga salah satu warna faveret aku.
(reference label : tag ape saje)

Jawapan : 8 & 13 / Merah, Maroon & Pink

Soalan 3 :lingyierqisisisiyiwuwu. Ape ni??
(soalan umum)

Jawapan : yer.. no hp aku. (dalam bahasa mandarin, saje tulis rapat2 kasik konfius) bukan bahasa Qis yer..

Soalan 4 :Agak2 berapa umur aku sekarang?
(soalan ni nak suh korang teka2 jek..)

Jawapan : Tahun ni masuk 29 tahun (klu tulis 28 still bole consider, tp klu 27/30 konfem salah)

Soalan 5 :Soalan kira-kira……..
Dalam satu bas ada 7 gadis
Setiap gadis membawa 7 biji beg
Dalam setiap beg ade 7 ekor kucing
Setiap kucing punye 7 ekor anak kucing
Semua kucing ada 4 kaki
Berapa banyak kaki dalam bas tu?

Jawapan :
Ni bukan soalan teka – teki atau menguji IQ.. tp soalan calculation. Jawapan yg betul ialah 10990. Jom cek cara pengiraan dia.

7 gadis x 7 beg = 49 beg
49 beg x 7 ekor kucing = 343 ekor kucing
343 ekor kucing x 7 ekor anak kucing = 2401 ekor anak kucing

Semua kucing ada 4 kaki = (343 kucing + 2401 anak kucing) x 4 kaki = 10976 kaki kucing

Tapi lum habis lagi,
coz soalan tanye berapa banyak kaki dalam bas..
so kena kira kaki gadis jugak..
dalam cerita takde mention drebar bas so tak yah kira..

7 Gadis x 2 kaki = 14 kaki gadis

10976 kaki kucing + 14 kaki gadis
= 10990 kaki kesemuanya.

ngeh ngeh ngeh.. Logik tak jawapannya???

Kalau ikutkan memang takde yg bagi jawapan tepat
So aku terima jawapan yg hampir tepat.

Dan Pemenangnya ialah…………………………..
MAMAMANJA!!

Coz jawapannya semua tepat kecuali No. 3
Tahniah !

Sila emel butiran diri kat ummiyanty (at) gmail dot com

p/s : mane korang tau umur aku 28/29 hah??? ade tulis kat dashboard eh.. ell mmg taula coz kite sebayakan?

About ummiabbiqisadhwa

aku.. ummi kepada sepasang cahayamata qis & adhwa. Berangan nak duduk rumah tapi belum cukup kaya untuk itu.
This entry was posted in .: Winner :.. Bookmark the permalink.

10 Responses to Jawapan Kuiz & Pemenangnya!

  1. zh-ena berkata:

    jadi saper pemenangnyer…

  2. asmieyra berkata:

    akak..sedihnyer..hampir tepat semuanyer..huhuhu…miss no 5 jer…huhuu..takpe takde rezeki..bt lagik yer..huhu…

  3. neezareef berkata:

    tahniah kpd pemenang..gigih ni cr jwpn

  4. ct rahani berkata:

    tahniah buat mamamanja..

  5. ~ Lady ell ~ berkata:

    aiseh,tk menang ke aku…hukhukhuk.. :(sbb tu math aku fail..bab2 kira ni mesti lebih satu ke..kurang satu ke…aish,ulangtahun kawen ko pun aku salah kira.tahniah la pada mamamanja…

  6. CuTeMiUt78 berkata:

    aiseh.. memang tak sempat la nak selidik utk jawab soklan kuiz kali ni.. apapun tahniah utk mamamanja.. 😀

  7. kakyong berkata:

    tahniah..rasanya kakyong termiss fact 7 bag tu… hahahah.. nasib lah erkkk.. ade lagi ke giveaway… heheehhh.. mcm lah daku ade masa nak jenguk selalu nih…

  8. efamaira berkata:

    yeahhhh.. tahniah MamaManja.. efa tak sempat nak joint sbb cari jwpan tak pat.. haha.. cume efa tau umo yan 28 sbb kat profile yan dah tulih.. p/s : yan lenkali soklan bg sng lagi tau cam 1+1 ke 1-1 ke.. kan sng tu berebut org nak jwb.. haha..jgn mare ek..

  9. Mamamanja berkata:

    hahahahaha daku menang erk??? x sia2 la spm dulu math dapat kredit :ptp siyes, no 3 tu dah abis ikhtiar dah pk apa jawapannya huhuhuhu

  10. Mamamanja berkata:

    oh ya yan, butiran diri apa yg diperlukan?

Tinggalkan komen